KulturA.

TOP 5 najlepszych seriali. Kultowe tytuły, które trzeba znać.


tv-1

Jesteśmy w nowej erze, zupełnie innej niż poprzednie i znacznie bardziej rozwiniętej. Nowa era seriali. Od kilku lat dzieje się na tym rynku istna rewolucja, która pochłania coraz większą część popkultury. Produkuje świeże ikony, wysyła w świat kolejne wzory, tworzy nowe legendy, równie istotne jak te z książek czy filmów. A jednak, seriale to inna bajka.

ovvc

Dużo czytam, trochę mniej oglądam filmów, ale również jestem fanką seriali, takich na wysokim poziomie. Polskie opery mydlane przeszły w moim odbiorze do historii. Jak byłam mała miałam fazę na te wszystkie tasiemce, koleżanki w szkole oglądały, plotkowały, więc i ja, aby z nimi rozmawiać, również oglądałam. Jednak, to o czym dzisiaj piszę nie jest ani trochę związane z tymi wydumanymi historiami, gdzie każdy zdradza w związku, zawsze są problemy jak z innej planety oraz bohaterowie bez wykształcenia i doświadczenia mają super mieszkania oraz super prace.

tv-2

Dzisiejszy wpis poświęcony jest moim 5 ulubionym serialom, wiele z nich ma już miano kultowych i każdy fan tej części popkultury powinien je znać. Chociaż wiele z odcinków tych seriali znam na pamięć, to i tak często do nich wracam, bo je uwielbiam.

Zagubieni. Lost

Mój ukochany serial na zawsze. Przez wielu ludzi uważany za kultowy. Wiele odcinków znam na pamięć, ale i tak oglądam wciąż od nowa. Czy jest ktokolwiek, kto go nie zna? Cała opowieść dotyczy grupy rozbitków ocalałych z katastrofy samolotowej. Jednak wyspa, na której żyją, nie jest taka zwyczajna. Coraz więcej tajemnic, grozy, zagadek, sekretów i „potwór” bliżej niezidentyfikowany. A czym tak naprawdę jest wyspa?

Sherlock

Kolejna i bardzo udana adaptacja bohatera wymyślonego przez sir Arthur’a Conan Doyle’a. Oczywiście ma swojego Watsona u boku. Cała opowieść przeniesiona we współczesne realia i współczesne problemy świata. Dookoła wiele barwnych postaci, które są bardzo dobrze skrojone i przyciągają widzów. Jedyny minus…. zbyt mała liczba odcinków.

Gra o tron

Od niedawna oglądam. Wielką fanką nie jestem, ale zdecydowanie podziwiam za rozmach i całą monumentalność. Nawet robiłam kilka podejść do książki. Trudno streścić w kilku słowach to, co się tam dzieje. Jak sama nazwa wskazuje, toczy się gra o tron i to bardzo brutalna. Wiele intryg, zbrodni, seksu, zdrad, miłości, wojny. Zdecydowanie warto zobaczyć, chociaż by podziwiać stroje czy kunszt scenarzystów.

Miasteczko Twin Peaks

Leciwy już nieco serial, pewnie dla mojego pokolenia nieznany, ale warty uwagi. Bardzo klimatyczna pozycja, a wszystko zaczyna się od jednego morderstwa. Potem machina rusza, wychodzą na jaw tajemnice od lat skrywane i już wszystko jest inne niż się wydawało. Klasyka klasyki. Jest i miłość, zdrada, przemoc, kryminalne zagadki.

True Detective (sezon 1.)

Uwielbiam ten serial, ten sezon. Ma również drugi, jednak on nie jest już tak dobry i pogubił gdzieś ten sekret idealnie wpisany w pierwszy. Dwóch gliniarzy, którzy prowadzili sprawę w sprawie dziwnych morderstw w latach 90, po 17 latach muszą pomóc w rozwiązaniu kolejnego zdarzenia. Bardzo podobnego. Śledzimy ich poczynania podczas pierwszego śledztwa równocześnie poznając ich życiowe losy.

Macie własne ulubione seriale? Jest jakiś, który polecacie? Co was pochłonęło? Czekam na komentarze. Zobacz również: Poznaj poezję. oraz „Nie zgadzam się” P. Petterson.

9 thoughts on “TOP 5 najlepszych seriali. Kultowe tytuły, które trzeba znać.

  1. Wstyd przyznać, ale z powyższych seriali oglądałam tylko LOST. Pamiętam, że uwielbiałam ten serial, oglądałam go w podstawówce 😉 Mieliśmy w szkole nawet klub w którym każdy miał swoją rolę z serialu. 😀

    Polubione przez 2 ludzi

  2. Tylko Twin Peaks jeszcze nie odhaczone, ale znam i się przymierzam. 🙂
    Tak myślę, co by polecić, coś co rzeczywiście było dla mnie dobrym przeżyciem ubiegłego roku. Chyba Peaky Blinders było jednym z tych seriali, które obejrzałam ciurkiem, sceneria i klimat, jak dla mnie miód. Obok Stranger Things.
    A jeśli chodzi o kultowy tytuł, które moim zdaniem każdy powinien znać, to Mentalista. Moje odkrycie ostatniego roku, rewelacyjny, zabawny, skradł moje serce.
    A pamięta ktoś Skazanego na śmierć? 😀

    Polubione przez 2 ludzi

  3. Lost świetny. Jest już nieco „leciwy”, ale po latach odpalając go, nie czuję żadnego oglądaniowego dyskomfortu- według mnie tylko najlepsze seriale mają tę cechę 🙂 Od wakacji robię podchody do Sherlocka, chyba najwyższy czas się za niego zabrać 🙂

    PS: Wyczuwam koneserkę naprawdę dobrych seriali, więc ośmielę się polecić „wielkie kłamstewka”. Tajemnicze zabójstwo, zdrady, trudne relacje między rodzicami i dziećmi, przemoc w małżeństwie… I doskonała obsada. Polecam 🙂 i pozdrawiam!

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

