Life and society.

Z nimi wiosna przyjdzie szybciej. 7 cytatów „na ostatnią chwilę”.


ght

Przyznaję, zawaliłam. Ten czas tak szybko płynie, dzień za dniem, zajęcia, ćwiczenia, czytanie, lekarze, biblioteki, USOS i jeszcze więcej mam na głowie. Nawet nie wiem kiedy,a tu już piątek, sobota, co oznacza nowy post na blogu. A ja nic nie mam tym razem. Niby 7 dni to dużo, aby coś napisać, ale tym razem nie wyrobiłam. Słabo. Też jestem człowiekiem, mam wady, czasem nawalam, mogę się potykać.

time5

Tym razem nie napiszę niczego dłuższego i konstruktywnego. Nic czego musiałabym się wstydzić, bo skleciłam cokolwiek w 2 godziny przed opublikowaniem. Nie chcę też zawieść tych, co czekają na wpisy. Dlatego tym razem pozwolę innym, by mówili za mnie, proponując małe, wspaniałe myśli wspaniałych ludzi.

uuujh

Zapraszam na wpis z moimi ulubionymi cytatami. Kiedyś już robiłam podobny, a teraz druga część. Wtedy odzew był pozytywny, ponownie podzielę się słowami motywującymi, które mnie poruszają, dają do myślenia, są ważne i zapadają w pamięć. Mam nadzieje, że znajdziecie coś dla siebie, wyniesiecie ciekawe myśli czy inspiracje, a może ktoś sięgnie po książkę za sprawą jednej z pozycji.

„Główna przyczyna, dla której dziecko nie otrzymuje dostatecznie dużo ciepła i miłości, leży w niezdolności rodziców do dawania tych uczuć, spowodowanej ich własną nerwicą. Z moich doświadczeń wynika, że ów brak czułości jest maskowany twierdzeniem rodziców, iż chodzi im wyłącznie o dobro dziecka.”

„Neurotyczna osobowość naszych czasów” Karen Horney

„Odrzuć myśl o doskonałości , a stracisz zapał; odrzuć szacunek, a zniszczysz miłość. Jakże może uszanować nie szanującego się mężczyzny niewiasta? Jakże on sam będzie wielbił kobietę ulegająca podłemu uwodzicielowi? W ten sposób będą sobą nawzajem pogardzać, miłość przemieni się we wstydliwe spółkowanie, zginie honor i nie odnajdzie się szczęście.”

„Nowa Heloiza” Jean Jacques Rousseau

„Ale nie do nas należy panowanie nad wszystkimi erami tego świata; my mamy za zadanie zrobić, co w naszej mocy, dla tej epoki, w której żyjemy, wytrzebić zło ze znanego nam pola, aby przekazać następcom role czystą, gotową do uprawy. Jaka im będzie sprzyjała pogoda, to już nie nasza rzecz.”

„Władca pierścieni” J. R. R. Tolkien

„Nie chcę być rozsądny i logiczny. Nie znoszę tego! Chce się wyrwać na wolność, chce cieszyć się życiem. Chcę coś robić, a nie przesiadywać w kawiarni i przez cały dzień mleć ozorem. Jezu, nie jesteśmy bez wad, ale mamy przynajmniej entuzjazm. Lepiej popełniać błędy, niż nic nie robić.”

„Zwrotnik Raka” Henry Miller

„Tessa nie bała się mroku; jedynym jej pragnieniem było unikać przedstawicieli rodu ludzkiego, a raczej tego zimnego skupiska ludzi zwanego światem, który choć tak straszliwy w masie, bywa tak mizerny, a nawet żałosny w jednostkach.”

„Tessa d’Urberville. Historia kobiety czystej.” Thomas Hardy

„Człowiek wyruszył na spotkanie innych światów, innych cywilizacji, nie poznawszy do końca własnych zakamarków, ślepych dróg, studni, zabarykadowanych, ciemnych drzwi.”

„Solaris” Stanisław Lem

„Któż to Ci powiedział, że nie ma już na świecie prawdziwej, wiernej miłości? A niechże wyrwą temu kłamcy jego plugawy język!”

„Mistrz i Małgorzata: Michaił Bułhakow

Masz własne ulubione cytaty? Coś co podnosi na duchu, motywuje, zmienia życie? Koniecznie zostaw komentarz i podziel się tym. Zobacz również: „Narkotyki” Witkacy oraz Introwertyk i pierwsze spotkania.

7 thoughts on “Z nimi wiosna przyjdzie szybciej. 7 cytatów „na ostatnią chwilę”.

Skomentuj

